9. EGUNA (OTSAILAK 27)
9. EGUNA (OTSAILAK 27)
SAIOA
Saio honetan itzalarekin jolastu dugu eta
gamifikazioarekin jarraitu dugu. Gaur, Lamnister familiakoen lurraldera joan
gara eta Tirio, tropak iparraldera bidaltzeko egin behar duguna azaldu digu.
Hurrengo dinamikak egin ditugu gaurko klasean:
·
Eskuak: eskuak eta argia
erabiliz itzalaren bitartez animaliak egin behar izan ditugu, horretarako
lehenengo guk asmatutakoak egin ditugu. Honen ostean, bideo tutorial bat ikusi,
eta animali hauek itzalaren bitartez nola egiten diren ikasi dugu.
·
Titereak: material
ezberdinak (papera, artaziak, uztaila, pilotak…) eta argia erabiliz, itzalaren
bitartez figurak edota ipuin txikiak egin behar izan ditugu.
·
Gorputza: argia eta
bakoitzaren gorputza erabilita forma desberdinak sortu behar izan ditugu
itzalaren bitartez.
Hauek egin ostean teknika bakoitzaren bideoak
ikusi ditugu.
Amaitzeko, froga finalean irakasleak Juego de
Tronosekin zerikusia zuen bideo bat jarri digu eta ikusitakoa oinarri izanda,
horren errepresentazio bat egin behar izan dugu, itzalen bitartez, gorputza eta
material ezberdinak erabilita.
HAUSNARKETA (saioaren aplikazioa, sentsazioak, ondorioak etab.)
Saio hau egin bitartean konturatu
naiz Lehen Hezkuntzako umeentzako nahiko aspergarria dela. LH-ko umeak zer egin
ez badakite eta irakasleak argibideak ematen ez badie, hauek aspertuta bukatuko
dute. Nire ustez, umeei zerbait erakargarria eskaini behar diegu.
Nik etorkizunean irakaslea izango
banintz, eskuekin itzalak egiteko argibideak erakustean, gutxi batzuk bakarrik
egiteko eskatuko nieke. Animali askok egiteko modua erakusten badiegu oso zaila
izango da itxura guztiez akordatzea. Lehenengo haien animalia gustukoenak
zeintzuk diren (orokorrean) galdetu, eta hauek egiteko eskuen posisioa soilik
irakatsiko nieke.
Titereen kasuan, antzeko zerbait
sentitu dut. Nik irakasle moduan, ikasleei metodo hau erabiltzeko teknikak
irakatsiko nieke. Horrela, oinarri bat izango lukete ipuin laburrak sortzeko. Eta
hau egin eta gero, nik errepresentatu beharko luketen ipuina esango nieke,
adibidez, hiru txerrikumeak.
Etorkizunean izango ditudan
ikasleekin metodo hauek landu baino lehen hauetarako erabili behar diren
teknikak irakatsiko nieke (objektuen tamaina aproposa, hurbiltasuna eta
urruntasunarekin jolastu…).
Amaitzeko esango dut froga finalean
errepresentatu behar izan dugun bideoa ez dela bat ere aproposa LHko
ikasleentzako. Hau errepresentatzea ezinezkoa izango litzateke haientzako oso
zaila baita. Horregatik bideo errazagoren bat jarriko nieke, adibidez, ipuinen
bat.
GALDERAK
AIREAN
Gorputz hezkuntzarako saio oso
batean horrelako ariketak etengabe egitea komeni da? Hau galdetzen dut ariketa
hauetariko batzuetan ikasleak ez delako asko mugitzen.
Comentarios
Publicar un comentario