20. SAIOA (MARTXOAK 28)
20. SAIOA (MARTXOAK 28)
SAIOA
Gaurko saioan gelara heldu gara eta Guggenheim museoaren ondora joan gara. Bertan inprobisazioarekin zerikusia
duten hainbat dinamika egin ditugu:
· 1.
Dinamika: ibiltzen hasi gara eta irakasleak esaterakoan, pertsona batekin agurtu
behar izan gara. Ondoren bariable ezberdinak sartu ditu: lotsa bagenu bezala
agurtu etab.
· 2.
Dinamika: borobilean jarri gara eta kutxa bat dugula imajinatu behar izan dugu.
Bertatik nahi dugun objektua atera dugu eta objektu honekin ibiltzen hasi gara.
Irakasleak esandakoan bikoteka jarri eta bata besteari bere objektua eman behar
izan dio, eramaten genituen objektu hau asmatu ondoren. Hau birritan egin dugu.
·
3.
Dinamika: egoerak sortu behar izan ditugu. Irakasleak talde bakoitzari egoera
bat esan dio eta hori adostu ostean besteen aurrean egin dugu. Gero, talde
guztiei egoera berdina eman die baina hauek emozio desberdinekin egin behar
izan ditugu. Talde bakoitza egoera hori tokatu zaien emozioarekin antzeztu
ostean gainontzeko taldeek, zein emozio irudikatu duten asmatu behar izan dute.
·
4.
Dinamika: froga finala. Irakasleak ikasle bakoitzari paper zati bat banatu dio.
Bertan informazio bat agertzen da, bakoitzak izango dena. Informazio horren
ondoan zenbaki bat ateratzen da eta horren arabera, uztail batzuekin eginiko
borobil batean kokatu gara. Denok kokatuta geundenean, bat zenbakiari paper bat
eman dio irakasleak eta hau ozen irakurri du. 30 segundoro pertsona bat hil
egin da, horrela bat gelditu arte. Helburua zenbat eta pertsona kopuru handiena bizirik geratzea zen baina guztiak hil dira bat izan ezik, beraz froga ez dugu
gainditu.
Honen ostean uztailak jaso eta denok
batera unibertsitatera bueltatu gara.
Gaurko saioa
berezia izan da, gimnasioa edo gela ez den espazio batean egin dugulako.
Jarduerak egin ditugun eremura heldu garenean gogotsu sentitu naiz, ohituta ez
nagoen situazio batean nengoelako. Etorkizunean ikasleekin desmotibatuta
ikusten ditugunean egiteko oso aproposa iruditzen zait, horrela motibazioa
lortuko genuke. Ikaragarri gustatu zait, irakasleak beste ikasle bat balitz bezala jardun
duela. Hau da, egoerak azaldu baino lehen irakasleak antzezpen txiki bat egin
digu adibide moduan eta hau umeei gustatu ahal zaie eta batez ere motibagarria
izan daiteke haientzat.
Saioan zehar
gustura sentitu naiz, inprobizatzaile ona naizela uste dudalako eta antzeztea
gustuko dudalako. Dena den, froga finalean oso urduri jarri naiz, ez dut jolasa
ulertu eta oraindik ulertu gabe jarraitzen dut.
Saio honen
ostean sortu zaidan zalantza hurrengoa da:
- Aproposa izango litzateke froga finalean eginiko jarduera lehen hezkuntzan aurrera eramatea? Hau galdetzen dut niri nahiko zaila eta korapilatsua iruditu zaidalako.
Comentarios
Publicar un comentario